June 24, 2011

Anime lg..hehe


Maybe ni bende lame...tp aku baru je terjumpe...dan mungkin ade gak yg tak pernah tgk atau tau mengenai ini...jadi...slamat menVIEW...haha


Anime Hang Tuah Bakal Keluar Pada 2011/2012


Hang Towa

OK siapa disini peminat anime? Siapa suka anime Afro SamuraiBlood The Last Vampire Vandred ,Full Metal Panic , Blue Submarine No 6 dan Gatekeeper? Ada berita baik untuk anda. Studio GONZO yang bertanggungjawab melakukan animasi untuk anime diatas akan mengeluarkan siri anime 26 episod bertajuk Satria - The Warriors of the 7 Elements. Anime ini bakal diarahkan oleh Hiroyuki Kitakubo, pengarah yang terkenal dengan anime Blood The Last Vampire.

Satria adalah anime yang menggunakan mitolosi dan legenda dari Asia Tenggara sebagai basis storyline mereka. Gonzo mematerai perjanjian 3 hala bersama dengan studio animasi FUNCEL Malaysia dan jugaFINAS. Anime ini dijangkakan bakal ke udara pada tahun 2011/2012 nanti. Berkemungkinan mempunyai 26 episode dan 24 minit untuk setiap episode.

Sebagai teaser Hiroyuki Kitakubo mengtweet lakaran watak utama Satria beberapa hari yang lalu. Cuba teka apa nama karakter dibawah ini?


Ini ialah Hang Towa. Yep! Hang Tuah versi Jepun!. Gagah perkasa!. Mesti gempak Hang Tuah bercakap dalam bahasa Jepun dan kelihatan tak macam Melayu!. Tapi siapa kisah, asalkan jalan cerita tak lari dari sejarah asal dan perwatakan dan sifat utama beliau.

Berikut Adalah Rekaan Watak Anime Tersebut


Pakaian rasmi mereka kelihatan baik dan sesuai dengan gaya tempatan kita!

Mereka ni mungkin penjahat. Tengok cara pakaian pun dah tahu.